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Internationale Fortbildung anlässlich des Jubiläums 10 Jahre FBZ-UK

Fortbildung anderer Anbieter

Freitag, 14. Juni 2019 09:30 - Freitag, 14. Juni 2019 17:00

Internationale Fortbildung 10 Jahre FBZ-UK

Susan Balandin, PhD
Health Interactions – We can do more with core
Interaktionen im Kontext von Gesundheit und medizinischer Versorgung: Die Möglichkeiten von Kernvokabular im Austausch mit Ärzten, im Krankenhaus, mit Pflegepersonal
Adults with disability, and in particular people with complex communication needs who use or need augmentative and alternative communication, have worse health than the rest of the population. They have more health issues, they take more medication, they go to hospital more often, and when there are more likely to have an accident or adverse event. They are also likely to die earlier than their peers without disability. Despite the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disability (UNCRPD) and more than 20 years research, the health interactions of people who use AAC remain problematic and impact negatively on the well-being of those who use AAC and their families. In this workshop we will explore some of the communication issues that impact on the health of adults who use AAC and consider them within the framework of UNCRPD article 25. We will discuss if ‘we can do more with core’ has potential to improve communication about health leading to better health care and improved health equality.

Gloria Soto, PhD
Discourse based language intervention strategies for users of aided AAC
UK-Interventionen in der Interaktion so gestalten, dass die Kinder ihre sprachlichen Fähigkeiten (längere Aussagen, korrekte Verbformen) verbessern können. Es wird die Frage beantwortet, wie die Förderungen der Sprachentwicklung in Interaktions- und Gesprächssituationen umgesetzt werden kann.
Children who use aided AAC commonly use limited grammatical structure in their everyday interactions. Those
children have difficulties with basic sentences, negative sentences, with questions, with different verb forms, and with pronouns. This presentation will describe:
(1) core aspects of language development for children who use aided AAC;
(2) how to link language acquisition to language use through interaction;
(3) characteristics of AAC-mediated interactions and how to support language learning opportunities; and
(4) principles and practices of discourse-based language intervention in AAC.

Karen Erickson, PhD
Literacy instruction for students who use AAC: Focusing on meaning and use
Welche Ziele werden mit Literacy-Angeboten verfolgt? Zum einen sollen die unterstützt kommunizierenden Schülerinnen und Schüler lernen, was Schrift und Wörter in bestimmten Situationen bedeuten (auf der Anwesenheitsliste, im Essensplan, am Kleiderhaken) und zum anderen, wie man Schrift verwenden kann.
This presentation will offer both: an instructional framework and practical approaches to address the literacy learning needs of students with complex communication needs who use AAC. The focus will be on comprehensive approaches to instruction with an emphasis on application and use rather than skill mastery. The presentation will include videos and work samples that help demonstrate that it is possible for students with complex comunication needs to become more effective readers, writers, and communicators.

 

 

Veranstalter   FBZ gGmbH 
Veranstaltungsort   Universität zu Köln, Humanwissenschaftliche Fakultät
Gronewaldstr.2
50931 Köln, Raum 121 (Hörsaal)
Deutschland
Webseite  
Leitung / Referent / Co-Referent   Susan Balandin, PhD; Gloria Soto, PhD; Karen Erickson, PhD
Zielgruppe   Interessierte
Fortbildungspunkte   8
Teilnahmegebühren   135 Euro / ermäßigt -
Verpflegung/Unterkunft   inkl. Mittagessen
Anmeldung/ Fragen zur Teilnahme   FBZ-Geschäftsstelle, Mara Mikulic, Habsburgerring 1, 50674 Köln
E-Mail: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
Regelungen zur Stornierung   bitte beim Veranstalter erfragen
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